Prosessien automatisoinnissa on kyse erilaisten liiketoimintaprosessien tehostamista teknologian avulla. Automaation avulla vähennetään manuaalista työtä, parannetaan tuottavuutta ja vähennetään inhimillisten virheiden mahdollisuutta. Automatisointi voi kohdistua toistuviin yksittäisiin työvaiheisiin tai kokonaisiin työnkulun prosesseihin, jolloin hyöty ja vaikuttavuus on merkittävä.
Miksi prosesseja kannattaa automatisoida?
● Tehokkuuden kasvu – työtehtävät suoritetaan nopeammin ja tarkemmin
● Kustannussäästöt – vähemmän manuaalista työtä ja virheiden korjausta
● Parempi asiakaskokemus – nopeat ja virheettömät palvelut
● Skaalautuvuus – automaatio tekee töitä 24/7
● Työn mielekkyys – vapauttaa henkilöstön aikaa arvokkaampiin tehtäviin
Millaisia prosesseja voidaan ja kannattaa automatisoida?
● Data – vaatimuksena automaatiolle on, että prosessiin liittyy järjestelmiä sekä dataa
● Toistuvat prosessit – prosessi on järkeä automatisoida, kun siinä on jotain toistuvuutta
● Monivaiheisuus – on myös hyvä lähtökohta automaation tutkimiselle
● Resurssit – nykyiset resurssit toimivat esteenä skaalautuvuudelle
● Lisäarvo – ihmisen tuottama lisäarvo on pieni
Miten AIDICO voisi auttaa teitä?
Tuotamme asiakkaillemme lisäarvoa tunnistamalla työtehtävistä automatisoitavia kohteita sekä suunnittelemalla kokonaisvaltaisen ja skaalautuvan ratkaisun:
● Nykytilan analyysi – mitkä prosessit kannattaa automatisoida?
● Prosessien mallinnus ja optimointi – kuvataan ja kehitetään tehokkaita työnkulkuja
● Teknologian valinta ja käyttöönotto – sopivien työkalujen ja ohjelmistojen valinta
● Integraatiot ja automaatiotyökalut – järjestelmien yhdistäminen ja työnkulun sujuvoittaminen
Haluatko tietää, miten automaatio voisi auttaa juuri teidän liiketoimintaa?
Ota yhteyttä, niin selvitetään yhdessä, miten voitaisiin rakentaa teille skaalautuva ja digitaalinen automaatioalusta!
